Discover IGCSE

Inspiring: Malala Yousafzai impresses the world with her A* and A GCSE Grades

Despite all the difficulties and challenges, and being struck by a bullet in the head after exposure to an assassination attempt by ‘Taliban’ terrorist movement in Pakistan, Malala Yousafzai, the youngest holder (17 years old) of Nobel Peace Prize, has achieved an unprecedented degree in the outcome of British secondary examinations GCSE.

PM3119034POLITICS-Schoolgi
Malala Yousafzai, July 12, 1997, an activist for Human Rights of Pakistan, and a winner of the Nobel Peace Prize in 2014 with Kailash Satyarthi (an Indian advocate of children’s rights and education).

Malala-Yousafzai-named-an-Amnesty-International-Ambassador-of-Conscience-in-Dublin
Yousafzai managed to score 6 A* and 4 A in her GCSEs, simultaneously struggling for the right of females education.
She studied her GCSEs at Edgbaston High School for Girls at Birmingham, located three hours north of London, where she and her family have lived since the bullet accident. Birmingham has the highest population density of Pakistani citizens across the United Kingdom, and in 2013, the mayor of Birmingham City had chosen her for the opening of a library costing 189 million Sterling pounds.

Her father Ziauddin Yousafzai tweeted: “My wife Toor Pekai and I are proud of Malala getting six A*s and four As. #Education for every child.”


Malala-Yousafzai-named-an-Amnesty-International-Ambassador-of-Conscience-in-Dublin-with-U2s-Bono

Scoring A* in Maths (OL and AL), Biology, Chemistry, Physics and Religious Studies, her As in English, History and Geography didn’t let her down!

Her school had an overall pass rate of 98.3% in the GCSE results, released on Thursday, August 20th.

It’s also said that 28% of pupils achieved nine or more A* grades.

“I want to serve my country and my dream is that my country becomes a developed country and I see every child get an education.” – Malala Yousafzai

Malala said she was inspired by Benazir Bhutto, who twice served as Pakistan’s Prime Minister before her murder in 2007.
An inspiring story to be shared with all students!
رغم كل الصعاب و التحديات , و اصابتها برصاصة في الرأس بعد تعرضها لمحاولة اغتيال على يد حركة طالبان الارهابية في باكستان … ملالا يوسف زي اصغر حاصلة على جائزة نوبل للسلام تحصل على درجات غير مسبوقة في نتائج امتحانات الثانوية البريطانية GCSE
ملالا يوسف زي ، مواليد، 12 يوليو 1997 ناشطة حقوق إنسان من باكستان، والفائزة بجائزة نوبل للسلام لعام 2014 مناصفة مع الهندي كايلاش ساتيارثي وقد اشتهرت بتنديدها عبر تدويناتها بانتهاك حركة طالبان باكستان لحقوق الفتيات وحرمانهن من التعليم، وقتلهم لمعارضيهم، نالت “الجائزة الوطنية الأولى للسلام” في باكستان، وحصلت على جائزة السلام الدولية للأطفال التي تمنحها مؤسسة “كيدس رايتس الهولندية”. نالت جائزة آنا بوليتكوفسكايا التي تمنحها منظمة راو إن ور البريطانية غير الحكومية في 4 أكتوبر 2013. , وتعتبر ملالا أصغر شخص يفوز بجائزة نوبل منذ إنشائها حيث بلغ عمرها 17 سنة فقط.
حصلت ملالا على درجات متميزة في الشهادة الثانوية البريطانية و هي ستة امتياز A* , و أربعة جيد جدا A
على الرغم من استمرار نشاطها في النضال من اجل حق الفتيات في التعليم .
تدرس ملالا في مدرسة Edgbaston High school for Girls , و هي مدينة تبعد ثلاث ساعات شمال لندن و بها أعلى كثافة سكانية من المواطنين الباكستانين في أرجاء المملكة المتحدة, و كانت قد انتقلت اليها مالالا و عائلتها بعد اصابتها برصاصة في الرأس , و قامت بلدية مدينة برمينجهام باختيارها في عام 2013 لافتتاح مكتبه المدينة البالغ تكلفتها 189 مليون جنيه استرليني .
في حوار له مع بيرمينجهام ميل. قال والد ملالا انه و والدتها فخورين بها جدا و انها تميزت في جميع المواد , حيث انها حصلت على A* في الرياضيات و الاحياء و الكيمياء و الفيزياءو الدراسات الدينية و من المستوى العادي O-Level و حصلت على A في التاريخ و الجغرافيا .
و من الواضح ان المستوى العام في مدرستها كان متميزا أيضًا حيث أشارت الصحيفة ان 98.3% من الطلاب قد نجحوا في الاختبارات و ان 28% منهم قد حصلوا على A* في أكثر من تسع مواد.
و قد قالت مالالا انها تريد ان تخدم بلدها و حلمها ان يصبح بلدها بلد متقدم و ان ترى كل طفل يحصل على التعليم , و ان قدوتها في الحياة رئيسة وزراء باكستان السابقة بنظير بوتو التي أغتيلت عام 2007
قصة عظيمة تستحق ان نشاركها مع كل طالب

PM3118984USA-NEW-YORK-YOUS

To Top